De tijd vliegt!

28 januari 2019 - Turku, Finland

Hoi allemaal!

De tijd vliegt voorbij. Ik heb vorige week op de MRI gestaan in het orthopedische ziekenhuis. Maandag was het communiceren een beetje lastig gezien de collega's waarmee ik stond niet goed engels konden of durfden te praten. Hier heb ik dus voornamelijk mee gekeken. De volgende dag was de communicatie wel iets beter en ben ik s middags naar de portable MRI geweest! Deze MRI staat elke dag van de week in een andere stad. Hier worden alleen maar onderzoeken gedaan zonder contrast. Ik heb hier heel veel uitleg gekregen over de MRI en hij heeft ook al kijn vragen kunnen beantwoorden, zijn Engels was ook goed wat het communiceren makkelijker maakte. Ik heb toen voor t eerst een MRI van de lwk zelf gedaan. De rest van woensdag en donderdag stond ik ook op de MRI, deze dagen heb ik bijna alle lwk's gedaan en een paar cwk's.

Vrijdag moest ik een dagnaar school toe. Op school kregen we een tablet en moesten we in tweetallen verschillende casussen behandelen. Zo kregen we bijvoorbeeld de vraag waar een Lisfranc fractuur zich bevind en vervolgens een foto waarin wij moesten aangeven waar de fractuur kan voorkomen. Zo werd elk lichaamsdeel behandeld. Dit was een hele leuke en leerzame manier van les geven. Ik heb hier veel van geleerd en het was nog leuk ook! Tijdens de test werd de score bijgehouden, aan het einde van de dag bleek dat ik samen met Zana gewonnen had, dus wij hebben een klein prijsje gewonnen!

In de avond zijn er twee nieuwe bewoners hier gekomen, allebei uit Frankrijk. Ik heb de avond met hun en nog een paar andere zitten praten.

Zaterdag ben ik eerst naar de bibliotheek geweest en daarna samen met Anna naar de sauna gelopen. De weg er na toe was heel mooi, veel bomen en natuur waar je door heen loopt! Ook begin de zon op een gegeven moment te zakken wat een extra mooit gezicht gaf. Toen we daar aankwamen wisten we nog niet zeker of we wilde gaan ijszwemmen. Maar eenmaal zittend in de sauna hebben we besloten het toch te doen. Toen we naar buiten liepen voelde de temperatuur niet eens zo heel koud aan (ondanks dat het -10!!! was). Dus wij zijn de steiger opgelopen en toen stonden we daarbij het trappetje te kijken. We zijn beide via een trappetje het water in gegaan, dit voelde heeeeeeel koud aan. Eenmaal ondergedompeld in het water zijn we weer uit het water gegaan, alles was soort van aan het tintelen maar het was wel een lekker gevoel. Daarna zijn we zo snel mogelijk weer de sauna in gegaan om op te warmen. Na een tijdje vonden we de sauna te warm worden en zijn we nog een keer het water in gegaan.

Zondag was een rustig dagje, het was buiten -18 dus veel te koud om naar buiten te gaan. Ik heb gezellig met de mensen hier zitten praten, een boekje gelezen en vooral niet te veel gedaan.

Vandaag heb ik de eerste dag op de gewone röntgenfoto's er op zitten, hier heb ik de thorax foto's zelf gemaakt, en handen en voeten. Dit zijn de meest voorkomende foto's op deze kamer. Ook heb ik een collega, die daar nog maar 4 weken werkt, uitgelegd hoe een calcaneus gemaakt moet worden. Zo blijkt dat ik van haar kan leren en zij van mij!

(Foto's komen nog online, maar de kabel van mn telefoon naar mn computer werkt momenteel niet, ik ga morgen een nieuwe halen).

Van reisblog naar fotoboek

29 januari 2019
    Goed bezig!!
  3. Peter Broekhuijsen:
    30 januari 2019
    Leuk verslag - ik blijf je volgen....
  4. Anita van Nieuwkoop:
    4 februari 2019
    Leuk en leerzaam wat je allemaal meemaakt. Heel dapper om te gaan ijszwemmen!!!