Deel 1

14 februari 2019 - Turku, Finland

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje terug dat ik mijn laatste blog geplaatst hebt. Sorry hiervoor, ik ben heeeel veel bezig geweest en eigenlijk geen seconde gedacht aan de blog. Gezien het anders een heel lang verhaal wordt deel ik het in tweeën.

Ik ben samen met Anna naar de IKEA geweest om wat spulletjes te kopen. Ook hebben we hier avond gegeten, namelijk 40 Zweedse balletjes en een bak patat. Heerlijk!! (En stiekem wel een beetje veel).

Op 31 januari heb ik een zumba les gevolgd met Cosmina en ik ben er achter gekomen dat dit niks voor mij is.😅 Wel hebben we het heeel erg naar ons zin gehad. Ook ga ik samen met Cosmina, met een trip van ESN, naar Lapland! We vertrekken op 21 februari en komen terug op 27 februari. Ik heb er nu al heel veel zin in!

Op donderdag 31 januari zijn Lee en ik met de nachtferry naar Stockholm gegaan. Op de nachtferry hadden we een 4 persoons kamer voor ons tweeën, lekker veel ruimte dus. Ook had de nacht ferry verschillende barretjes, een tax free shop, karaoke bar en verschillende restaurants. Om half 7 kwamen we in Stockholm aan, waar we eerst op zoek zijn gegaan naar een ontbijt plek. Tijdens ons uitgebreide ontbijt, in een cafeetje in Norrmalm, hebben we besloten wat we die dag wilde gaan doen. Eerst hebben we de stadsbibliotheek, in Vasastaden, bekeken, deze is echt enorm! Daarna zijn we gaan lopen, helaas begon het had te sneeuwen dus hebben we besloten om naar het Nobel museum, in Gamla stan, te gaan in plaats van ons plan te volgen. Het museum heeft een audioguide, hierdoor werd bij elk punt  duidelijk uitgelegd, hoe het ontstaan is, wie welke prijzen heeft gewonnen en waarom. Kortom heel interessant en leuk om te zien! Daarna zijn we uit eten geweest en terug naar het hotel, in Södermalm, gegaan. In de stad hadden we een bruisbal voor in bad gekocht en daarna heb ik heerlijk genoten van een warm bad.

De tweede dag in Stockholm begonnen we met een heerlijk ontbijt. Waarna we eerst het paleis hebben bekeken, daarna zijn we door de Gamla stad (oude stad) naar de Skeppholmenbrug gegaan. Hier kon je mooi de gebouwen zien die zich aan het water bevinden. We zijn daarna met de ferry naar Djurgården gegaan om het ABBA museum te bezoeken. Ook hier hadden ze een audiotour waar van alles uitgelegd werd door de leden van ABBA zelf. Waarna we de ferry terug naar Södermalm hebben genomen om nog even te genieten van een warme kop chocolademelk voor dat we de nachtferry weer op gingen om terug te gaan naar Finland.

1. Kevin:
    17 februari 2019
    mooie foto's van jullie trip naar Sweden
  2. Renate:
    22 februari 2019
    Hoi Bianca, pitää hauskaa Lapissa!!
    Zo leuk om je avonturen te volgen.