Is het nog steeds geen lente?

11 maart 2019 - Turku, Finland

Hoi allemaal!

Eenmaal terug gekomen uit Lapland ben ik donderdag (28 februari) naar Helsinki gegaan. S avonds heb ik genoten van de gym en de sauna. Daarna heb ik een heerlijk bad genomen. Op vrijdag ben ik mijn dag begonnen met een heerlijk uitgebreid ontbijt en daarna een duik in het zwembad. Ik heb het Kiasma museum bezocht, waar ze verschillende tentoonstellingen hadden. Een daarvan was interactief, je moest een koptelefoon op doen en vervolgens doen wat er gezegd werd. Dit was heel grappig om te zien en te doen. In de avond zijn Anna en Lee naar Helsinki gekomen, we hebben wat gegeten en zijn daarna naar het hotel gegaan. Op zaterdag zijn we in de ochtend de stad doorgelopen en in de middag naar een ballet voorstelling geweest. Heel leuk en interessant om te zien. In de avond zijn we uit eten geweest en zijn Anna en ik nog gaan zwemmen en het de sauna geweest. Zondag zijn we weer terug gegaan naar Turku. Waar ik de week doorgebracht heb op de spoedeisende hulp.

Afgelopen week was het lekker weer, de lucht was blauw het was rond de 5 tot 10 graden, de sneeuw was grotendeels gesmolten en het leek er op dat het lente begon worden. Woensdag bleek het tegendeel, het was -12 en vrijdag begon het weer te sneeuwen. Turku is weer bedekt in een mooie witte laag sneeuw. Lente wordt het hier voorlopig nog niet, sinds sneeuwt het hier in april ook nog.

Op dinsdag een avonddienst en woensdag de nacht. Ik heb tijdens deze diensten veel kunnen een mogen doen. De avonddienst begint om 1 uur tot 9 uur, deze tijd vond ik niet ideaal gezien je in de ochtend niet veel tijd hebt om wat te doen en in de avond ook niet echt. De nachtdienst duurt hier 10 uur, je begint om 9 uur s avonds en eindigde om 7 uur s ochtends. Weer zijn tot 1 uur non-stop bezig geweest en daarna zo af en toe. De rest van de week heb ik aan opdrachten gewerkt.

Vrijdagavond hadden we een 90's party georganiseerd op onze verdieping. Ik verbaasde me er over dat heel veel mensen ook daadwerkelijk verkleed kwamen! Echt heel leuk. Ik heb hier veel nieuwe mensen leren kennen en we hebben een aantal spelletjes gespeeld en gedanst. Gezien het vrijdag tot en uurtje of 5 doorging was zaterdag voor iedereen een rustige dag en niemand had zin om wat te doen. In de avond hebben we met onze verdieping genoten van zelfgemaakte muffins en gezellig zitten praten. Gisteren ben ik samen met Anna naar de IKEA gegaan, Lee kwam iets later een we hebben daar gegeten. Toen kwam ook het besef dat ik hier nog maar 3 weken zit en dan vlieg ik weer terug naar Nederland, de tijd is zo snel gegaan!

Vandaag ben ik begonnen op de site eisende hulp CT. Gezien er nu nog geen patiënten zijn heb ik dus even de tijd om jullie weer op de hoogte te houden van mijn bezigheden hier in Finland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kevin:
    12 maart 2019
    Hier is het ook nog geen lente hoor, het lijkt er meer op dat de herfst begonnen is.Ik weet niet wat beter is de winter of de herfst.
    Groetjes Dieuwke