Deel 2

24 februari 2019 - Turku, Finland

De maandag nadat we naar Stockholm zijn geweest stond ik ingedeeld op de emergency MRI. Hier heb ik veel gezien en ook heel veel zelf mogen en kunnen doen. Ik vond dit heel leuk en interessant.

Doe vrijdag hadden we een simulatie op school. Hierin werden we verdeeld in groepen en kregen we elk een 'patiënt' en daarbij moesten we een CT scan met contrast doen. Hierbij wisten we van te voren niet wat er zou gebeuren. In onze groep (Katarina, Oliver en ik) kregen we een vasovagale collaps, de andere groepen hadden een allergische reactie en de laatste groep een reanimatie. Aan het einde van de simulatie kregen we hier feedback op. Dit was heel leerzaam en leuk om te doen.

De week erna zijn we naar school geweest. Hier hebben we onder andere geleerd hoe je een verslag moet maken van een röntgenfoto. Aan het einde van de dag hebben we dit besproken. Dit vond ik heel leuk om te doen, gezien je er heel erg van bewust wordt hoe belangrijk het is om goed werk af te leveren. In deze week hebben we ook een presentatie moeten geven over Traumatic Brain Injury (TBI) en fracturen van het gezicht.

Vrijdag 15 februari ben ik samen met Lee naar Tampere gegaan, dit is een stad iets noordelijker in Finland. Wij hadden ons verheugd op een pretpark met achtbanen. Helaas waren de achtbanen gesloten en was de toren wel open. Hier zijn we overdag geweest en ook wanneer de zon onderging. Dit was echt geweldig en zorgde voor hele mooie foto's. We hebben hier heel erg van genoten. Gezien het weer ook heel erg tegenviel zijn we naar een café gegaan en hebben we daar bordspellen gespeeld, om daarna weer terug te gaan naar de toren.

De volgende dag ben ik samen met Anna de stad in geweest en in de avond kwamen mijn moeder en broer aan in Turku. We zijn eerst nar hun appartement gegaan en daarna een hapje gaan eten. De volgende dag zijn we naar Ruissalo geweest, dit is een eiland op ongeveer een uurtje met openbaar vervoer van Turku. Hier zijn we naar een spa resort geweest en hebben we gezwommen en naar de sauna geweest. Ook hier konden we ijs zwemmen en dat hebben mijn broer en ik gedaan. Op maandag zijn we naar Helsinki gegaan om de wedstrijd Jokerit - Sparta Moskou. Ook hebben we in deze dagen de stadsbibliotheek bezocht en heel veel gelopen.

1. Sandra Waas:
    9 maart 2019
    Leuk dat je familie op bezoek is geweest!
    En schitterendere foto's weer!